کارتابل شرکت ها و فناوران
انتشارات

ماهنامه صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان

شماره ۲۳

بهمن 1394

آرشیو ماهنامه

تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار

  • معرفی
  • شرایط و نحوه ی دریافت خدمت
  • آیین نامه های مرتبط

تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار بسته به نیاز هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان و هدف از تدوین گزارش‌ها می‌تواند شامل بخشی از موارد زیر به‌ منظور تکمیل برنامه صاداتی باشد: - بررسی و شناسایی بازار، پیشنهاد بازارهای هدف و روش‌های نفوذ به بازار؛ - تعیین و معرفی پیش‌نیازهای مجوزی و استاندادرهای محصول جهت ورود به بازار؛ - آنالیز رقبا و بخش بندی بازار؛ - ارزیابی و تحلیل الگوی خرید مصرف‌کنندگان در بازار هدف؛ - تدوین استراتژی بازاریابی؛ - تدوین استراتژی قیمت‌گذاری محصولات؛ - تحلیل صنایع و پیش‌بینی تاثیر تحولات منطقه‌ای و جهانی در بازار محصول موردنظر؛ - ارزیابی کارکرد برند و همچنین تدوین استراتژی توسعه برند

به منظور دریافت خدمات تهیه گزارشات تحقیقات بازار در یک حوزه جغرافیایی برای محصول خود، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند ضمن اعلام نیاز به دریافت خدمت، تقاضای رسمی خود را جهت دریافت حمایت از تهیه این گزارش به کریدور ارسال نمایند. لازم به ذکر است که پس از معرفی شرکت دانش‌بنیان به کارگزاران کریدور و بررسی پروپوزال‌های دریافتی از کارگزاران مختلف، فرآیندهای بعدی جهت عقد قراردادهای سه جانبه و ارایه خدمت توسط کریدور اجرایی می‌گردد.