کارتابل شرکت ها و فناوران
انتشارات

ماهنامه صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان

شماره ۲۳

بهمن 1394

آرشیو ماهنامه

ثبت علامت تجاری

  • معرفی
  • شرایط و نحوه ی دریافت خدمت
  • آیین نامه های مرتبط

علامت تجاری، تصویر ذهنی مشتریان و بازار یک محصول یا شرکت یا گروهی از شرکت‌ها در بازار است. علامت تجاری حاوی پیام‌هایی درباره کیفیت، قیمت، سطح فناوری، قابلیت اعتماد و هر آن چیزی است که در بازار مربوطه منبع ارزش بوده و حامل ارزش برای مشتری است. این تصویر ذهنی و انتزاعی در اقلامی نظیر نام و نشان تجاری، شعارها، الگوهای تبلیغاتی و نظایر آن نمود خارجی پیدا می‌کند. از آنجا که لازمه حضور مداوم در بازارهای بین‌المللی داشتن علامت تجاری معتبر و حفظ آن در بازارهای هدف است، کریدور صادرات از ثبت علامت تجاری در بازارهای بین‌المللی هدف، حمایت می‌نماید.

- کریدور در قالب حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بخشی از هزینه‌های ثبت علامت تجاری در خارج کشور، شامل هزینه‌های ثبت علامت تجاری داخلی و خارجی، هزینه کارگزار و ... را مورد حمایت قرار می‌دهد. این حمایت به میزان 70 درصد برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف 100 میلیون ریال برای هر کشور است.

- تعداد کشورهایی که ثبت علامت‌های تجاری در آنها مورد حمایت قرار می‌گیرد، حداکثر 3 کشور است. لذا درخواست حمایت برای ثبت بیش از 3 علامت تجاری و لزوم حمایت از آن برای شرکت‌ها بایستی به کریدور صادرات برسد.

شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت حمایت بایستی درخواست رسمی خود را مبنی بر دریافت حمایت از ثبت علامت خارجی به کریدور ارسال نمایند.

- در صورت تایید لزوم ارایه خدمت و حمایت از شرکت، درخواست شرکت به کارگزاران معتمد (ارزیابی و اعلام کارگزاران مورد تایید از طریق کانون پتنت صورت می‌گیرد) ارجاع شده و در این حالت، میزان حمایت پرداختی پس از ثبت علامت به شرکت دانش‌بنیان پرداخت می‌گردد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 63103115-021 تماس حاصل فرمایید.