کارتابل شرکت ها و فناوران
انتشارات

ماهنامه صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان

شماره ۲۳

بهمن 1394

آرشیو ماهنامه

تهیه اقلام تبلیغاتی - شماره ایستگاه 4

  • معرفی
  • خدمات ایستگاه

تهیه اقلام تبلیغاتی

در راستای حمایت معاونت از ورود محصولات شرکتهای دانشبنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینه‌های تهیه اقلام تبلیغات و بازاریابی بین‌الملل شامل کاتالوگ، بروشور و CD تبلیغاتی و مانند آن را به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌گردد. این حمایت در راستای ایجاد توانمندی‌های شرکت‌ها و به منظور تامین الزامات اولیه تبلیغات و بازاریابی بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

 

- خدمات مشمول حمایت

تهیه اقلام تبلیغاتی شرکت‌های دانش‌بنیان مانند کاتالوگ، بروشور و CD تبلیغاتی در قالب خدمات زیر:

-    هزینه‌های مرتبط با مشاوره، عکاسی صنعتی محصولات و  طراحی کاتالوگ و بروشور؛

-    هزینه‌های چاپ و تولید اقلام تبلیغاتی؛

-    هزینه درج و تبلیغات محصول در وبسایت‌های B2B معتبر

- میزان حمایت

شرح حمایت‌های معاونت در خصوص خدمات فوق‌الذکر به صورت زیر است:

-    50 درصد هزینه‌های مرتبط با مشاوره، عکاسی صنعتی محصولات و طراحی کاتالوگ و بروشور تا سقف بیست میلیون ریال؛

-    70 درصد هزینه‌های چاپ و تولید اقلام تبلیغاتی تا سقف بیست میلیون ریال؛

-    70 درصد هزینه‌های درج و تبلیغات محصول در وبسایت‌های B2B تا سقف سی میلیون ریال برای هر وبسایت (حداکثر سه وبسایت B2B برای هر شرکت).

 

- شرایط اعطای حمایت

- شرکت‌های متقاضی دریافت خدمات طراحی و چاپ، بایستی نمونه اولیه‌ای از چاپ برای کریدور ارسال نموده و ضمن تایید یا ارایه اصلاحات از طریق مشاوران طراحی کریدور بر مبنای شاخص‌های ذکر شده در این آیین‌نامه، از حمایت برخوردار می‌گردند.

- اگر شرکت بطور مستقل و بدون استفاده از کارگزاران مورد تایید کریدور اقدام به تهیه بروشور و کاتالوگ نماید، شرکت می‌تواند پس از بررسی و ارزیابی بروشور و کاتالوگ تهیه‌شده بخشی از هزینه‌های خدمات را به عنوان حمایت دریافت نماید.

 

- شاخص‌های ارزیابی کریدور شامل موارد مندرج در جدول زیر است:

ردیف

شاخص

بخش

1

استفاده از تصاویر با وضوح (resolution) بالا

ویژگی‌های ظاهری و گرافیکی

2

استفاده از فونت و سایز مناسب

3

استفاده از کاغذ مناسب

4

تناسب حجمی کاتالوگ با کاربرد آن

5

خلاصه‌ای از معرفی و تاریخچه شرکت(Company history) و شناساندن فعالیت‌ها در شروع مباحث کاتالوگ، معرفی امتیازات و رتبه‌های تولید، استانداردهای پیاده‌سازی‌شده و...؛

ویژگی‌های محتوایی

6

ارائه کاربردهای محصول (Application)

7

ارائه اطلاعات و قابلیت‌های خاص و وجه تمایز محصول نسبت به تولیدات مشابه (Features)، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود است.

8

مشخصه‌ها و ویژگی‌‌های محصول(Specification)

9

کارآیی محصول(Performance)

10

اطلاعات تماس(Contact)  شامل آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی و ...

11

شرایط    نگهداری و بسته بندی (Packaging & maintenance): در صورت نیاز نحوه بسته‌بندی و نگهداری محصول مناسب است که توضیح داده شود.

 

- همچنین توصیه می‌شود موارد زیر در تهیه کاتالوگ وبروشور مورد توجه قرار گیرد:

-        ادبیات متن کاتالوگ باید متناسب با مشتریان باشد. برای مشتریان متخصص پزشکی استفاده از کلمات تخصصی به محصول اعتبار می‌دهد ولی برای مشتریان عمومی باید ادبیات سلیس بکار برد.

-        از کلمات تعریفی و توصیفی نسبت به محصول برای برجسته نمایی نباید استفاده کرد، چون امکان دارد اثر منفی روی مخاطب گذارد.

-        استفاده از کلمات و عبارات یا نمودارهای معرفی کننده خواص محصول به جای توصیف آنها اثربخشی بیشتری دارد.

-        در کاتالوگ‌‌های معرفی شرکت، درج نمونه کارهای قبلی شرکت باعث انتقال حس اعتبار به مشتری می‌باشد.

-        تیتر‌‌های اصلی کاتالوگ مناسب‌تر است بیان کننده کارآیی محصول باشد تا عنوان برند محصول. لذا درج توضیحی از محصول و کارایی آن جذب کننده مشتری می‌باشد.

-        رنگ فونت نوشتاری بایستی متناسب با رنگ پس زمینه انتخاب شود تا نمایش خوبی برای بیننده داشته باشد. لذا رنگ‌‌های روشن روی پس زمینه تیره یا برعکس توصیه می‌شود.

-        استفاده از تم یکسان در سبد کاتالوگ‌‌های یک شرکت سبب انسجام کلیه طرح‌ها می‌شود.

-        کاتالوگ‌های معرفی محصول خاص باید مختصر و حداکثر در قالب دو برگ باشد، اما کاتالوگ‌‌های معرفی شرکت میتواند دفترچه‌ای باشد و تعداد برگ‌‌های بیشتری داشته باشد.

-        در چاپ کاتالوگ‌‌های با صفحات کمنیز بروشورهای محصول برای اظهار چهره شکیل، بایستی از کاغذهای گرم بالا (حداقل 80 گرمی) استفاده کنند.

 

- گردش کار

- شرکت‌های متقاضی می‌بایست درخواست مکتوب خود مبنی بر استفاده از این خدمت را با معرفی کارگزار صاحب صلاحیت به همراه مستندات زیر به کریدور ارائه نمایند:

-         پیش‌فاکتور یا قرارداد منعقده با کارگزار؛

-         نمونه طرح گرافیکی کاتالوگ یا بروشور؛

-         فاکتور رسمی طراحی و چاپ طبق فرمت ابلاغی اداره مالیات؛

-         یک نسخه کاتالوگ و بروشور برای استفاده‌ای تبلیغاتی در کریدور؛

- کریدور حداکثر یک هفته پس از تکمیل مستندات، در صورت تائید، نسبت به پرداخت مبلغ حمایت اقدام می‌نماید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 63103115-021 تماس حاصل فرمایید.