-
راهنمای آشنایی و ورود به بازار سوریه
(۱۳۹۹/۰۵/۲۲) -
واسطههای صادراتی: کمک به توسعه صادرات محصولات شرکتهای دانشبنیان کوچک و متوسط
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)یکی از روشهای معمول در تجارت بین الملل علاوه بر فروش مستقیم، استفاده از واسطههای فروش است. بخصوص بحث واسطههای فروش در مورد صادرات محصول به خارج از مرزهای کشور نقش پر رنگتری پیدا میکند. فروش و صادرات مستقیم نیاز به اختصاص منابع مالی و زمان و عمدتاً تامین مالی برای شناسایی فرصتهای فروش بخصوص برای یک بازار خارجی دارد. -
نقش کارگزاران صادراتی دانش بنیان در توسعه دیپلماسی تجاری
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)دیپلماسی در فرآیند مهم جهانی شدن و توسعه اقتصادی و روابط تجاری بین کشورها دارای نقش مهمی است. ملاحظات تاریخی نیز موید این مساله است که دیپلماسی بیش از هر چیز دیگری ریشه در تجارت دارد و دیپلماسی تجاری امروزه به عنوان مهمترین ابزار سیاست خارجی از طریق برقراری تماس با مقامات و تجار کشورهای هدف محسوب شده و در سطوح بالای مقامات دولتی و اعضای پارلمان ... -
موانع موجود در توسعه صادرات خدمات دانشبنیان از طریق مناقصات بینالمللی
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)یکی از شاخصههای اصلی شرکتهای توانمند دانشبنیان، نگاه به بازارهای برونمرزی و در نتیجه کسب آمادگی و ایجاد زیرساختهای لازم در بنگاه برای ورود به این حوزه است. -
جذب سرمایهگذاری خارجی پیشنیاز توسعه صادرات دانشبنیان
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)مدلهای کلاسیک اقتصادی، سرمایهگذاری را عامل رشد اقتصادی میدانند. در حرکت سرمایههای بینالمللی از یک کشور به کشور دیگر، مهمترین فاکتور، حاشیه سود سرمایه است. بنابراین طی یک فرآیند منظم بینالمللی، سرمایهها از کشوری که نرخ سوددهی پائینتری دارد، به کشوری که نرخ بازگشت سرمایه بالاتری را به ازای واحد سرمایهگذاری ارائه میدهد، حرکت میکنند. -
تبیین نقش شرکتهای مدیریت صادرات (EMC)تخصصی در توسعه صادرات محصولات شرکتهای کوچک و متوسط (SME)دانش بنیان کشور
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطههای صادراتی است که برای کمک به بنگاههای اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش intermediariesمیکند. این شرکتها بسته به شرایط و نیاز میتوانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیتهای صادراتی بنگاههای اقتصادی مخصوص بنگاههای کوچک و متوسط را بعهده بگیرند. -
تبیین نقش شرکتهای مدیریت صادرات (EMC)تخصصی در توسعه صادرات تجهیزات آزمایشگاهی
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)در حال حاضر کشورهای توسعه یافته از راهکارهای متعددی جهت توسعه صادرات محصولات خود بهره میبرند و یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، ایجاد و حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات (EMC) تخصصی میباشد. -
پیادهسازی نقشه راه صادرات محصولات دانشبنیان
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)معاونت علمی و فناوری در جهت حمایت از شرکتهای دانشبنیان اقدام به بررسی مشکلات و ضعفهای موجود بر سر راه کسب و کار بینالملل این شرکتها نموده و برای حمایت از آنها جهت ورود به بازارهای بینالمللی اقداماتی انجام داده است. -
بسته حمایت از صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)بسته حمایت از صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان بنا به پیشنهاد دفتر توسعه کسب و کار بینالمللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای تحقق اهداف اقتصاد دانشبنیان با محوریت توسعه تولید و صادرات محصولات دانشبنیان که یکی از اولویتهای مهم کشور در اسناد بالادستی از جمله بند دوم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است، به صندوق نوآوری و شکوفایی پیش ... -
نوآوری در صادرات
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)با گذر از مرزها و ورود به بازارهای جهانی شما این شانس را خواهید داشت که از تجربههای موفق الگوبرداری کنید. این تجربه قطعاً به شما کمک مینماید که نوآورتر و با بهرهوری بالاتر در رقابتهای جهانی جایگاه خود را حفظ نمائید و در داخل و خارج محدوده جغرافیایی خود موفق باشید. -
ایجاد شرکتهای تجاری بزرگ در مراکز تحقیقاتی، انستیتوها و دانشگاهها (بازنگری در الگوی حمایت و توسعه دانش بنیان)
(۱۳۹۶/۰۵/۲۵)طی دوره گذشته فعالیت معاونت علمی و فناوری در حوزه توسعه صنایع دانشبنیان، نکات و چالشهایی به چشم میخورد که ضروری است در جهت حل آنها تدابیر مناسبی اندیشیده شود. این نکات در بخشهای مختلف حوزه دانش بنیان وابسته به معاونت علمی و فناوری اعم از کارگروه تشخیص صلاحیت دانشبنیان، پارک فناوری پردیس، صندوق نوآوری و شکوفایی و در حوزههایی نظیر تاکید بر ...
لیست مقالات
جستجو در مقالات